Co musisz wiedzieć o poligrafii

akowania - towarzyszą nam już wszędzie, na każdej półce sklepowej. Praktycznie każdy produkt ma swoją etykietę informującą o nazwie produktu, producencie, składzie i innych ważnych rzeczach. Próby brandowania produktów zaszły już

Co musisz wiedzieć o poligrafii Produkt bez brandingu nie ma prawa zaistnieć na współczesnym rynku. Od niedawna można drukować nawet niskie nakłady, wystarczy znaleźć: .

Wszechobecne etykiety

Etykiety, naklejki, opakowania - towarzyszą nam już wszędzie, na każdej półce sklepowej. Praktycznie każdy produkt ma swoją etykietę informującą o nazwie produktu, producencie, składzie i innych ważnych rzeczach. Próby brandowania produktów zaszły już tak daleko, ze nawet produkty rolne zaczynają mieć swoje nazwy handlowe, np. ziemniaki mączne itp.

Druk etykiet to jedna z działek poligrafii, nie wszystkie studia poligraficzne zajmują się tego typu usługą. Wymaga ona specjalnych maszyn, papieru oraz innego sprzętu. Dlatego też druk etykiet to coś na czym dane studio poligraficzne może się wybić na danym rynku lokalnym.


Definicja etykiety w Wikipedii

Etykieta to wyrób papierowy lub z folii przymocowany do produktu w celu zidentyfikowania lub określenia jego zawartości. Często etykiety służą działaniom marketingowym, reklamując produkt przez przyciągnięcie uwagi konsumentów.

Etykiety posiadają różne kształty i różnią się materiałem, z którego są wykonane. Wytwarzane metodami przemysłowymi różnią się też techniką druku, w jakiej zostały wykonane.

Etykieta na mokro ? jako historycznie pierwsza może być nazywana etykietą tradycyjną, stosowana na mokro nakładany klej. Od lat siedemdziesiątych XX w. następuje silne wypieranie etykiet na mokro przez etykiety samoprzylepne.

Etykieta samoprzylepna ? etykieta drukowana na materiale samoprzylepnym, np. papierze samoprzylepnym lub folii. Podłoże drukowe pokryte jest warstwą kleju od strony przylepianej do przedmiotu etykietowanego. Klej ochrania warstwa zabezpieczająca. Po jej usunięciu etykieta jest gotowa do naklejenia.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Etykieta_(marketing)


Reklama outdoor

Prawie każda firma potrzebuje pewnych artykułów drukowanych, czy jak kto woli poligraficznych. Ulotki, bannery czy plakaty to dla wielu przedsiębiorstw podstawowy środek reklamy, zwłaszcza dla tych lokalnych i niewielkich.

Dobrze zaprojektowane ulotki czy wizytówki mogą przyciągnąć wielu klientów, a źle wykonane odstraszyć i zniechęcić do naszej marki, firmy, czy produktu. Dlatego więc trzeba zwracać szczególną uwagę na jakość tych materiałów, również pod względem technologicznym wykonywania tych rzeczy w drukarni.



© 2019 http://informator.zagan.pl/